

Praktisch
Kamperen
Wat is er nu leuker dan op het terrein van de Pinksterconferentie je tentje op te slaan en samen met anderen Pinksteren te vieren? Gezellig eten met elkaar, de diensten beleven, napraten en over het terrein slenteren om ’s avonds in je slaapzak te kruipen na een dag vol mooie indrukken. Op het conferentieterrein is een aantal kampeervelden ingericht, waar we veel mensen kunnen herbergen. Als je van plan bent met meer dan 25 personen naar de conferentie te komen, geef je dan op als groep.
LET OP! Je kunt je helaas niet meer aanmelden om te kamperen bij ons, we zitten helemaal vol! Je kunt nog wel kijken of er plek is op een camping in de buurt. Dan kom je gewoon als daggast bij ons langs. We zien uit naar je komst!
Aanmelden
Hoe vroeger je je als kampeerder aanmeldt, hoe voordeliger het tarief is. Dit noemen wij ‘vroegboekkorting’. Aanmelden kan vanaf 1 februari 12.00 uur ’s middags. De aanmelding sluit met Hemelvaart.
Aanmelden voor de Pinksterconferentie kan per persoon, maar je kunt ook jouw gezin toevoegen aan jouw registratie. Jongeren onder de 18 jaar kunnen zich alleen registreren als zij tijdens de conferentie onder toezicht van een volwassene staan en hiervoor een contactpersoon opgeven.
Na het bevestigen van je aanmelding kun je betalen via iDEAL. Voor deelnemers uit België en Duitsland is er ook de mogelijkheid om te betalen via Sofortbanking of Bancontact. Pas na betaling is je aanmelding definitief. De hoofdboeker ontvangt twee á drie weken voor de conferentie een bevestiging per post. Zonder deze bevestiging per post krijg je geen toegang tot het terrein en dien je ter plekke het hogere tarief van na Hemelvaartsdag te betalen. Neem contact met ons op als je wel betaald hebt, maar kort voor de conferentie nog geen bevestiging per post hebt ontvangen.
Na het betalen van je aanmelding ontvang je direct een bevestigingsmail met een overzicht van jouw aanmelding en een factuur als bijlage (check je spambox als je niets hebt ontvangen). Ook alle deelnemers binnen jouw aanmelding ontvangen een eigen bevestigingsmail met informatie over hoe zij zijn aangemeld voor de conferentie. Daarnaast ontvangt de hoofdboeker twee à drie weken voor de conferentie een bevestiging via de post.
Het is belangrijk dat iedere kampeerder zelf een WA-verzekering heeft afgesloten, eventueel aangevuld met een reis- of ongevallenverzekering. Opwekking kan in geen enkel geval aansprakelijk gesteld worden. Eventueel kan je ook zelf een annuleringsverzekering afsluiten, zodat je bij onvoorziene omstandigheden gemaakte kosten via de verzekering retour kan krijgen. Kijk bij het afsluiten van een verzekering goed naar de voorwaarden.
Je hoort direct na het aanmelden een bevestigingsmail te ontvangen. Soms komt deze mail in de map ‘ongewenste mail’ of in de spamfolder te staan.
Indien je jouw aanmelding hebt betaald, hoor je ongeveer 2 á 3 weken voor de conferentie jouw bevestiging per post te ontvangen. Mocht hierin iets misgaan en je ontvangt de bevestiging niet op tijd, dan is dat geen probleem. Neem je bevestigingsmail en je registratienummer mee naar de conferentie, dan kunnen wij bij aankomst de aanmelding handmatig verifiëren.
De contactpersoon is degene die verantwoordelijk is voor de jongere. Mocht er tijdens de conferentie iets gebeuren, dan is de contactpersoon aansprakelijk. Het is niet nodig dat de contactpersoon direct naast de jongere kampeert, maar hij/zij moet wel enigszins in de buurt staan om een oogje in het zeil te kunnen houden.
Als je met meer dan 25 personen wil komen kamperen, dan kun je je opgeven als een grote groep. Meer informatie daarover vind je onder het kopje grote groep.
Aankomst en vertrek
Bij aankomst op het terrein wordt gecontroleerd of je bent aangemeld. Bij de bevestiging die je enkele weken voor de conferentie via de post ontvangt, zit een bevestigingsbrief en de polsbandjes. Neem deze beide mee naar het terrein, want ze geven je toegang tot het kampeerterrein. Ook ontvang je je eventueel bestelde parkeerkaarten.
Controleer direct bij ontvangst van de bevestiging of de juiste papieren en polsbandjes zijn toegevoegd. Mocht dit niet het geval zijn, dan is dat geen probleem. Neem je bevestigingsmail en je registratienummer mee naar de conferentie, dan kunnen wij bij aankomst de aanmelding handmatig verifiëren.
Op vrijdag mag je vanaf 09.00 uur ’s ochtends aankomen en kun je met je auto tot ’s avonds 21.00 uur op het kampeerterrein terecht. Het is vanwege de veiligheid op het terrein niet mogelijk om op zaterdag of zondag nog met een eigen kampeermiddel aan te komen. De kampeerterreinen zijn gedurende de conferentie niet toegankelijk voor auto’s.
Je kunt vertrekken vanaf maandag. Je dient eerst je spullen in te pakken en daarna pas je auto van de parkeerplaats op te halen. Dit kan vanaf ’s morgens 08.00 uur. Houd er rekening mee dat een half uur vóór aanvang (tussen 09.30 en 10.00 uur) en na afloop (tussen 12.00 en 12.30 uur) van de ochtendsamenkomst autorijden op het terrein niet is toegestaan vanwege de vele voetgangers. Auto’s die langer dan nodig op de kampeerterreinen staan, belemmeren de doorstroom van het verkeer en kunnen daarom worden verwijderd. Het is niet mogelijk om op zaterdag of zondag te vertrekken.
Op het terrein zijn kampeerstewards aanwezig die je bij aankomst een kampeerplek toewijzen. Indien je deel uitmaakt van een groep van meer dan 25 personen, informeren wij de contactpersoon van je groep enkele dagen vóór de conferentie over de kampeerplek waar de groep is ingedeeld.
Om met de auto op het kampeerterrein te komen, volg je de borden ‘Camping’. De controle van je inschrijfbewijs en het uitgeven van het bewijs waarmee je het terrein op kan rijden, vinden plaats op het terrein ten zuiden van de provinciale weg. Bij het oprijden van dit terrein worden de kampeerders voor veld F en G gescheiden van de overige kampeerders. De routes staan met borden langs de weg aangegeven.
Meteen nadat je je kampeerspullen hebt uitgeladen of je caravan of vouwwagen hebt afgekoppeld, parkeer je je auto op het parkeerterrein aan de overzijde van de provinciale weg.
Let op: Er geldt op het terrein een wegsleepregeling. Auto’s die niet op de juiste wijze worden geparkeerd, worden verwijderd. De kosten daarvoor en eventuele beschadigingen daarbij zijn voor eigen risico en voor eigen rekening.
Kamperen
Het kampeerterrein is op vrijdag tot 21.00 uur toegankelijk voor auto’s. Na 22.00 uur is het kampeerterrein autovrij tot maandagochtend. Het parkeerterrein is altijd toegankelijk en wordt ‘s nachts niet gesloten. Mocht je op vrijdagavond pas na 21.00 uur aankomen, dan kan je niet meer het kampeerterrein op, maar wel gewoon parkeren en lopend naar de kampeerterreinen gaan.
Het is vanwege de veiligheid op het terrein niet mogelijk om op zaterdag of zondag met een eigen kampeermiddel te arriveren. De kampeerterreinen zijn gedurende de conferentie niet toegankelijk voor auto’s. Het is ook niet mogelijk om op zaterdag of zondag van het kampeerterrein te vertrekken. Je kunt vertrekken vanaf maandag.
Het indelen van de kampeerplaatsen gebeurt in volgorde van aankomst. Onze kampeerstewards zullen ter plaatse bepalen op welk kampeerveld je komt te staan. Als je naast elkaar wilt kamperen, adviseren wij je tegelijkertijd aan te komen. Je kunt dan bij de kampeerstewards aangeven dat je bij elkaar hoort. Als je deel uitmaakt van een grote groep die zich als groep heeft geregistreerd om bij elkaar te kamperen, hoor je van jouw contactpersoon waar je komt te staan.
Kamperen is alleen toegestaan in een camper (of omgebouwde bus) als deze goedgekeurd is door het RDW en geregistreerd staat als kampeerauto.
Ons evenemententerrein is wegens veiligheidsoverwegingen autovrij. Dat betekent dat tenten op of aan auto’s ook niet zijn toegestaan – dus ook daktenten niet.
Een partytent neemt de ruimte in van een tent waar mensen in kunnen slapen. Wij willen graag dat er zoveel mogelijk mensen op het terrein kunnen kamperen. De beschikbare ruimte hiervoor is al krap. Daarom beperken we het gebruik van partytenten. Daarnaast moet je rekening houden met de brandweervoorschriften zoals die in de kampeervoorwaarden staan vermeld. Er moet een middenpad van 3 meter vrijgehouden worden.
Het is niet mogelijk om van tevoren aan te geven op welke plek je wilt kamperen. De indeling van de kampeerplekken gebeurt ter plaatse op volgorde van aankomst, tenzij je bij een grote groep hoort die zich van tevoren heeft geregistreerd. Je kunt bij onze kampeerstewards op het terrein aangeven dat je graag bij het jongeren- en tienerprogramma in de buurt wil staan. Zij zullen bekijken of dat mogelijk is.
Nee, door de omvang van het evenement is stroomvoorziening op de kampeerplekken niet mogelijk. Kampeerders die vanwege een medische indicatie stroom nodig hebben, kunnen een verzoek voor een plek op het mindervalidenterrein indienen, door een e-mail te sturen naar registratie@opwekking.nl.
Het is niet mogelijk om deze alsnog nog vooraf te bestellen. Wel kun je ter plekke een (extra) kampeerparkeerkaart kopen in de informatietent op het hoofdterrein. Neem hiervoor je registratienummer mee.
We heten je van harte welkom op het (kampeer)terrein, maar het liefst zonder hond. Daar hebben we goede redenen voor. Sommige honden zorgen voor overlast (blaffen/rondlopen/hun behoefte doen op plekken die daar niet voor geschikt zijn) en andere kampeerders hebben last van ze of zijn er bang voor. Niet iedere hondenbezitter is even alert. Eerder konden mensen met honden op veld G kamperen, maar het nadeel was dat zij dan niet bij hun kerk of gemeente konden staan. Dus dat was geen oplossing. Honden mochten sowieso niet op het hoofdterrein of in de programmatenten. We hopen dat je een goed logeeradres voor je geliefde huisdier vindt! Natuurlijk mogen hulphonden – als zodanig herkenbaar – wel het terrein op.
Om het kamperen met zo’n groot aantal mensen gezellig en leuk te houden, hanteren we een huishoudelijk reglement en kampeervoorwaarden die beschreven staan in onze algemene voorwaarden. Het meldpunt voor eventuele klachten tijdens de conferentie is 088-352 67 55.
Voorzieningen
Op alle kampeerterreinen zijn toilet- en douchevoorzieningen aanwezig. ’s Nachts (tussen 01.00 en 06.00 uur) zijn de douches gesloten. Denk ajb. aan het milieu en gebruik water spaarzaam en alleen waarvoor het bedoeld is; vul er geen zwembadjes mee. Spoel alleen wc-papier door en geen damesverband, vochtige doekjes of andere voorwerpen; daarmee verstoppen de toiletten. Ga niet (gehurkt) op de bril staan, dan breekt deze af.
In de Shopwekking kun je telefoons en powerbanks opladen. Doe dat niet in de douchetenten; die zijn daar niet voor bedoeld.
Speciaal voor gezinnen met jonge kinderen is er een plek waar ouders in alle rust hun baby kunnen verzorgen: de Move Your Mountain Babycare. In samenwerking met Move Your Mountain worden vlak bij de ingang van het hoofdterrein twee tenten ingericht:
- Eén tent is een gezellige huiskamer waar baby’s gevoed en verschoond kunnen worden. Alle faciliteiten zoals een zitbank, een voedkussen, een koelkast, een magnetron, elektriciteit en warm/koud stromend water zijn hier aanwezig. Omwille van de privacy voor het geven van borstvoeding, is deze tent alleen toegankelijk voor vrouwen.
- De andere tent is helemaal beschikbaar om baby’s te verschonen. Er liggen meerdere aankleedkussens en er is warm/koud stromend water en elektriciteit aanwezig. Je baby’tje hier uitgebreid in bad doen is i.v.m. GGD-voorschriften helaas niet mogelijk. Deze tent is toegankelijk voor zowel vrouwen als mannen.
We ontvangen jou en je baby graag in onze gezellige Babycare!
Chemisch toilet/ afvalwater
Op ieder kampeerterrein is een plek waar je afvalwater kunt lozen. Denk aan:
- chemisch toilet
- afwaswater (er zijn geen afwasplekken op het terrein)
- water met etensresten (rijst/macaroni)
Deze plekken zijn afgesloten met een deurtje, zodat kinderen er niet kunnen spelen. In verband met hun veiligheid het deurtje gesloten houden!
Gevonden voorwerpen
Veel spullen belanden uiteindelijk op ons kantoor in Putten. Neem gerust contact met ons op door een e-mail te sturen naar registratie@opwekking.nl met als onderwerp ‘Verloren voorwerp’. Vermeld hierbij alsjeblieft zoveel mogelijk gegevens waaraan we het verloren voorwerp kunnen herkennen (maat, kleur, ritsen, merk, materiaal). Hoe specifieker de omschrijving, hoe makkelijker het voor ons is om te zoeken.
Heb je je verloren voorwerp al gemeld in de informatietent tijdens de conferentie, dan hoef je dat niet opnieuw te doen. Mochten we een voorwerp tegenkomen dat voldoet aan de omschrijving, dan nemen we contact met je op. Artikelen komen soms twee weken na de conferentie nog bij ons binnen, houd daar alsjeblieft rekening mee in de te verwachten verwerkingstijd.
Wij sturen geen factuur, maar stellen een eigen bijdrage ter hoogte van de gemaakte verzendkosten bijzonder op prijs. Ook is het mogelijk het artikel vóór 12 juni op kantoor af te halen.
De meeste voorwerpen bewaren we tot een maand na de Pinksterconferentie.
Uitzonderingen:
- Bankpassen: vanwege de gevoelige informatie op bankpassen bewaren we deze uiterlijk tot een week na de Pinksterconferentie, daarna worden ze vernietigd. We sturen bankpassen niet terug naar de bank.
- ID-kaarten/paspoorten: deze bewaren we tot een maand na de conferentie. Is er binnen een maand niemand die ernaar gevraagd heeft, dan worden ze ingeleverd op het dichtstbijzijnde politiebureau.
- Portemonnees: ook deze bewaren we tot een maand na de conferentie. Meldt de eigenaar zich niet, dan zullen eventuele bankpassen worden behandeld als hierboven beschreven. Het geld dat eventueel in de portemonnee aanwezig is, zal als gift voor Opwekking worden beschouwd en de portemonnee zelf zal worden vernietigd.
Nee, we bewaren geen kleding. Niet opgehaalde kleding wordt na een maand gedoneerd aan de lokale kringloopwinkel.
Is je vraag niet beantwoord? Neem dan contact met ons op via registratie@opwekking.nl.

Wat kost het?
We heffen geen entree voor de conferentie; we houden collectes om de onkosten te dekken. Wel zijn er kosten verbonden aan kamperen en daggasten betalen een klein bedrag aan registratie.